حسین کعبی که خودش سال‌ها در تیم ملی فوتبال بازی کرده، بخشی از انتقادات از کادرفنی را منصفانه نمی‌داند.

ایران و قطر

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش

تیم ملی در ازبکستان نتیجه چندان بدی نگرفت اما با وجود این انتقادات از این تیم کماکان وجود دارد. خیلی‌ها اعتقاد دارند، تیم قلعه‌نویی فوتبال جذابی بازی نمی‌کند و کیفیت بازی را زیر سؤال می‌برند. با وجود این حسین کعبی که خودش سال‌ها در تیم ملی بازی کرده، خیلی از این انتقادات را قبول ندارد و مدعی است باید از قلعه‌نویی و تیمش حمایت کرد. او که این روزها در استقلال‌خوزستان دستیاری می‌کند، گفت‌وگویی با همشهری درخصوص آخرین وضعیت فوتبال ایران داشته است.

*تیم ملی با تساوی مقابل ازبکستان فرصت صدرنشینی در گروهش را از دست داد. عملکرد تیم راضی‌کننده بود؟

۳بازی تیم ملی را دیدم، تیم کار خیلی سختی دارد. خیلی‌ها بعد از قرعه‌کشی می‌گفتند تیم ملی گروه آسانی دارد اما اصلا اینطور نیست. آن دوره‌ که می‌گفتند کیفیت فوتبال ایران از کل آسیا بالاتر است، تمام شده. فوتبال پیشرفت کرده و ما هنوز در حال درجا زدن هستیم. بازی با ازبکستان خیلی خوب بود چرا که نتیجه گرفتن در زمین ازبک‌ها کار آسانی نبود. آنها با توجه به امتیاز میزبانی شانس پیروزی بالایی داشتند و حتی می‌توانستند برنده بازی هم باشند. البته اگر آن پنالتی لحظه‌ آخری به نفع ما گرفته می‌شد، همه‌چیز متفاوت می‌شد.

*از نظر شما آن صحنه پنالتی بود؟

سر تیم ما را بریدند، آن توپ صددرصد پنالتی بود. من کارشناس داوری آن صحنه را در برنامه‌های خارجی دیدم، در برنامه‌ای که بزرگ‌ترین کارشناس‌ها در آن حضور دارند. از نظر آنها پنالتی درست بود.

*با این حال انتقادها از تیم ملی را منصفانه نمی‌دانید؟

بازی با ازبکستان بد نبود، کار در زمین ازبکستان خیلی سخت است چون من آنجا بازی کردم. انتقادها از تیم ملی خیلی زیاد شده و این اصلا کار درستی نیست.

*چرا؟‌

تیم ملی برای مردم است و برای شخص نیست و حتی اگر من با کسی در تیم ملی مشکل دارم، باید منصفانه نقد کنم. هر روز یک بحث مطرح می‌شود؛ یک روز می‌گویند چرا فلانی دعوت نمی‌شود و یک روز می‌گویند چرا دستیاران قلعه‌نویی خوب نیستند. قلعه‌نویی دستیارانی مثل سعید الهویی و آندرانیک تیموریان دارد، تیموریانی که سال‌ها در انگلیس بازی کرده است. دستیاران در تیم ملی زحمت می‌کشند و لیگ برتر را رصد می‌کنند و این انتقادها درست نیست. اگر قصد ما این است که تیم ملی موفق شود، پس این همه انتقاد برای چیست؟ ۸سال در تیم ملی یک سرمربی داشتیم که فقط به‌خاطر چشمان رنگی‌اش از او حمایت می‌کردیم اما آن مربی یک جام هم نگرفت. من خودم ۱۰سال است که با قلعه‌نویی مشکل دارم اما از او حمایت می‌کنم چون ایرانی است و به تیم ملی خدمت می‌کند. من از تیم حمایت می‌کنم تا نتیجه بگیرد و اگر نتیجه هم نگرفت، منصفانه انتقاد می‌کنم.

*برخی از انتقادها درخصوص جوانگرایی تیم و دعوت از بازیکنانی مثل جهانبخش است که تیم باشگاهی ندارد. حرف کارشناسان این است که باید بازیکنان آینده‌دار جایگزین بازیکنان پا به سن گذاشته شوند.

من این سؤال را با یک سؤال جواب می‌دهم؛ در این ۵سال پدیده‌ یا بازیکن جوانی در لیگ داشته‌ایم که بتواند کار را دربیاورد؟ وقتی در لیگ بازیکنی در حد و اندازه‌های جهانبخش نداریم؛ بازیکنی که استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای جذب آن دعوا کنند، چرا باید از حضور جهانبخش انتقاد کنیم. جهانبخش در اروپا بازی کرده و هرچه باشد اسمش جهانبخش است و حتی شده برای یک ربع یا ۲۰دقیقه هم به زمین برود، می‌تواند به تیم ملی کمک کند و به درد می‌خورد.

*به‌نظر می‌رسد از انتقادهایی که می‌شود، خیلی ناراحت هستید؟

باید واقعیت را بگوییم و نباید وجدانمان را زیرپا بگذاریم. مثلا نمی‌شود من بگویم چون حسین کعبی هستم، می‌توانم هر چیزی که دلم خواست علیه تیم ملی بگویم. اگر من از تیم ملی حمایت نکنم، چه‌کسی باید حمایت کند؟ بعضی‌ها چند خبرنگار و دوربین پشت خودشان دارند و هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند و این درست نیست. فوتبال عربستان را ببینید که چه پیشرفتی کرده ولی ما چی؟ ما یک زمین نداریم و باید برای این فوتبال گریست.

*یکی از اتفاقات حاشیه‌ای تیم ملی غیبت احمد نوراللهی است. چه صحبتی درخصوص نبود این بازیکن دارید؟

من اصلا دخالت نمی‌کنم ولی فقط از کادر فنی تیم ملی یک خواهش دارم، اینکه خودشان به این موضوع ورود کنند و احمد را برگردانند، واقعا حیف است، تیم به او نیاز دارد. احمد شخصیت مظلومی دارد و مثل خیلی از بازیکن‌ها، اهل فضای مجازی نیست و من واقعا دوستش دارم. من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده ولی امیدوارم هر چه زودتر مشکل حل شود.

*بازی با قطر را چطور ‌پیش‌بینی می‌کنید؟

اگر بخواهیم با تفکر انتقام و تلافی شکست در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا به زمین برویم، بازی را واگذار می‌کنیم. اگر با وجدان و باانصاف باشیم، باید قبول کنیم که در جام ملت‌ها حق تیم ما پیروزی مقابل قطر نبود. در آن دیدار ما بد بازی کردیم و بد هم نتیجه گرفتیم. برای بازی سه‌شنبه هم ما باید برای نتیجه گرفتن به زمین برویم و نه برای انتقام. این بازی ۳امتیاز دارد و باید به دور از هیجان کار را تمام کنیم.

*برای بازی با قطر توصیه‌ خاصی برای بازیکنان تیم ملی دارید؟

بعد از آخرین بازی با قطر در جام ملت‌ها که بازیکنان ما و به‌خصوص طارمی با تماشاگران قطر درگیر شدند، این بار بازیکنان ما باید بیشتر مراقب باشند، به حاشیه نروند و تحت فشار قرار نگیرند.

*کمی هم از اوضاع و احوال استقلال‌خوزستان صحبت کنید.

کارشناسان تأیید کرده‌اند که استقلال‌خوزستان از لحاظ فوتبالی کیفیت خیلی خوبی دارد. تیم ما در ۲سال گذشته تا هفته پانزدهم ۶امتیاز داشت اما این فصل تا هفته هفتم، ۶امتیاز را گرفته. در شروع فصل نصف بازیکنان از تیم رفتند. این حرف بهانه نیست، واقعیت است. با این حال اگر در بازی شمس‌آذر از لحاظ داوری به مشکل نمی‌خوردیم، ۳امتیاز در جیب ما بود. در بازی سپاهان هم مشکلات داوری وجود داشت. البته که قبول دارم مشکلات داوری جزئی از فوتبال و طبیعی است.

*پس به عنوان یکی از اعضای کادرفنی استقلال خوزستان، به این تیم خیلی امیدوار هستید؟

کیفیت فوتبالی استقلال خوزستان هفته به هفته بهتر می‌شود. من واقعیت را می‌گویم تیم با کیفیتی داریم و خیلی امیدوارم.

*استقلال خوزستان ماندنی است؟

دنبال ماندن در لیگ برتر نیستیم و به دنبال حضور در نیمه بالای جدول هستیم چون کیفیت تیم استقلال خوزستان را می‌دانم.

*چه تیمی را در لیگ برتر مدعی دیدید؟

تا هفته هفتم چیزی مشخص نشده و پیش‌بینی خیلی سخت است.

*پرسپولیس را با گاریدو چطور می‌بینید؟

سرمربی خوب و با کلاسی است و همین که در کنفرانس مطبوعاتی به کسی باج نمی‌دهد و از تیمش حمایت می‌کند خیلی از او خوشم می‌آید.

کد خبر 890864
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    6 6
    بايد به نظر مردم احترام گذاشت مردم با اقاي قلعه نوعي پرداخت كشگي ندارند و لي متاسفانه ايشان در تيم ملي نه تنها موفق نبودند تيم را پيشرفت دهند بلكه بطور وحشتناك داغون كردند
    • یک ایرانی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
      3 1
      آمار تیم ملی رو از نظر نتیجه نگاه کن ببین قلعه نویی تیم رو داغون کرده یا چون ایرانیه اینو میگین اگر کیروش بود که می‌گفتین داره نتیجه می‌گیره مهم نیست بازی زیبا بکنه
  • امیرمحمدجوزدری بلوچستانی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    8 0
    جهانبخش هم تجربه دارند و هم توانایی انشاالله برنده میشویم
  • موسوی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    3 6
    قلعه نویی قبلا هم سرمربی تیم ملی بوده و کارنامه جالبی ندارد
  • شاهین اهواز IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    3 6
    باید به حال فوتبالی که تو کارشناسش هستی،گریه کرد. آقای کعبی ... مربی تیم ملی در تمام کشورهایی که مطبوعات آزاد و ملی دارند زیر شدیدترین انتقادهاست، چرا انتقاد از تیم ملی و قلعه نوعی را عجیب میدانید؟ بعنوان یک مربی وقتی بازیکنانی مثل حزباوی ۲۱ ساله، عمری ۲۳ ساله، فلاح ۲۲ساله بازیکن ۱۸ ساله ملوان ک در ۷ بازی ۳ گل زده و ۳ پاس گل داده را در حد جهانبخشی که ۳۵ سال دارد،خلیل زاده ۳۶ ساله ،قدوس و نمی‌بینید چطور در لیگ برتر مربی هستی؟
  • سیدعلی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    6 1
    واقعا ممنون از اینکه بدون غرض راجع به تیم ملی نظر داده افسوس ما هنوز دنبال تیم های مورد نظر خود قضاوت میکنیم انهم بدون رعايت اخلاق درود بر طارمی
  • علی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    3 3
    آخه کعبی و قلعه نوعی کجا شدن مربی...اسکوچیچ خیلی بهتر بود از لحاظ تاکتیکی بی نظم تیم ملی ...در ضمن‌این همان‌تیم کی روش به قول مربی ازبکستان
  • فرضی حور IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    1 1
    برادر من مگر تیم قلعه نوعی فوتبال هم بازی می‌کند که انتظار حمایت دارید؟چه تاکتیکی چه سیستمی ؟فوتبال با زیباییش جذابه نه اینکه هر زیر توپ زدنی را فوتبال بنامیم
  • محمد فلاح NL ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    واقعا دمت گرم